tisdag 16 juli 2013

Tisdag andra speldagen Gothia Cup 2013



Snacka om soft förmiddag - det blev att mysa lite. Spela lite på dator, jag tittade lite jobbmail osv. Vi hade så soft jag och Tricia så att helt plötsligt var det dags för att äta mat och sedan rusa mot samlingen i Torslanda.

För att åter träffa vårat himla härliga Torslanda gäng, föräldrar som tränare och naturligtvis - last but not least = SPELARNA <3

sorry fel följd, men passar bättre här... hihi


Så nu åkte vi i hyfsat samlad trupp till Grimbo 2 som var vårat tillhåll för dagens match. Idag gällde mötet IFK Västervik. De hade vunnit sin första match precis som vi hade gjort så det var med spänning vi väntade på matchstart.

Tyvärr fick jag diplom för att jag missat både att ta tiden på matchen samt att glömma ta kort. Så jag har inte många bilder att bjuda på idag.

Torslanda fixade 2 snabba mål, och för att hålla spänningen uppe lite så bjöd vi in Västervik i ett anfall och lät dem peta in 2-1. Så det var lite nervigt tills att Tricia iskallt lägger in 3-1 och vi i klacken kan pusta ut och känna oss säkra.

Nu ser vi fram emot Onsdagens sista gruppspel mot Isländska Snaefellsnes kl 14.50 på Grimbo 2

Nu tänkte jag bjuda på lite Gothia fakta före det blir Tacos inför Sverige matchen på tv.


I Girls 14 spelas 218 matcher
 deltar tjejer från 8 länder. 
Efter 2 dagar har det gjorts 264 mål med ett snitt på 3.0 per match. 
Så våra tjejer ligger med andra över snittet =) 
Gött mos som man säger i Götet.


Nu bjuder jag på Sanna.Hi fan club serie =) Varsågoda, over and out until tomorrow ! / Ac




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar