tisdag 16 juli 2013

Måndag första speldagen Gothia Cup 2013

Nu kööööör vi ! Gothia Cup 2013

Måndagen och start av matchspel för lagen. 
Torslanda F99 hade samling i Torslanda. 
Det blåste mycket men härligt fotbollsväder för övrigt med sol och inte för varmt.

Dagens match skulle spelas på Tuvevallen 2. Gräsplan =)
Något sen ankomst till Tuvevallen men i tid !

Torslanda F99-Ingarö F99

Det var taggade Torslanda tjejer som startade ut i Gothia och med endast matcher på 2x20 minuter så gäller det så klart att man är taggad. Och det var dom ! Första matchen mot Ingarö IF. 1-0 kom efter 6 minuter av Tricia rätt upp i krysset. Det var starten och matchen slutade med 5-0 till Torslanda F99. 


Sedan sa domaren, stopp nu räcker det. ;)





Linnea A dansar =)
Jag hade så fullt upp att titta på matchen, heja på tjejerna, och tjöta så jag kom av mig lite i mitt fotograferande jobb. Sorry...

Men det är ju lättare att bli förlåten när det är start med vinst 5-0..

Men se på denna dansen =)
Ellen dansar 
Tricia dansar
Linnea J dansar
Johanna W dansar =)

Domaren dansar ;)


Nu var det hem för att äta och duscha och ladda om för invigningen på Stora Ullevi ( jag vägrar skriva nya Ullevi - vilket är löjligt eftersom den inte är den nya... ;)

Linnea A och Eva A och jag och Tricia tog bussen tillsammans till stan och promenerade via Heden till Ullevi. Stan kokade inför invigningen.

Utanför stora Ullevi innan ingången till invigningen

Showen var så klart bra som vanligt. 
När South Korea marscherade in kördes självklart dans med hela Ullevi - 
ni kan väl ana vilken dans kanske ?

Gangnam style
Girl on fire
Entrance of team South Africa
Nice picture - Ullevi - made by Trisse
Stora Ullevi - grymt tryck !

Grand finale
Nästa match Tisdag mot IFK Västervik kl 16.40 Grimbo 3 - welcome =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar