onsdag 17 juli 2013

Onsdag tredje speldagen Gothia Cup 2013



Hej på er igen, det är självklart med glädje och stolthet som jag vill säga att våra tjejer vunnit grundspelet med råge. Men idag hade de målstatistik som en snitt match. Om vi säger så här, hade Tricia spelat kvar i sitt gamla lag så hade jag sagt att gadden kom aldrig ut i dagens match....
Ja hur tuff får man då bli som en god mor ? Jo ganska så faktiskt, laget kan bättre !! Imorgon är det dags att gadden kommer ut. För som Sigge sa idag, det är nu det börjar....

Men låt oss vara malliga en liten stund iallafall och stoltsera med grundomgångens 9 poäng med 11-2 i målskillnaden =) 3 fina vinster 5-0, 3-1, 3-1

Hur som helst till dagen, vi träffade Lollo på Slätta och hämtade sedan upp Elin och hennes mamma Lena för att ta oss först till Torslandavallen och sedan var det dags för spel på fina Grimbovallen igen. Alltså Häckens högborg. Idag var det Isländska Snaefellsnes som gällde. Kul med ett utländskt lag.

Det var inte så mycket att säga om den matchen, de kan bättre ! Men de vann iallafall med 3-1, borde blivit "lite" mera mål. Men javisst, det var inte avgörande. Men jag fick iallafall en rad fina bilder från dagen. Så nu väljer jag helt enkelt att hålla käft och visa er lite vackra bilder på våra fina tjejer in action. Nu pratar vi inte smink och dutt, krus och sådant trams som mina arbetskamrater vill se mig i (;) utan ren styrka ! so here we go... let me present soccer players of Torslanda girls14

Trisse in action mot Snaefellsnes
Johanna L på g


Mera Johanna L

Sanna Hoppsan

Sanna Hoppsan
Trisse 

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder! Lagets fotograf?!! / Ulrika

    SvaraRadera
  2. ha ha nej, jag tycker det bara är kul =) .... när jag kommer ihåg...och tack ! / Ac

    SvaraRadera