fredag 28 juni 2013

Första speldagen Skadevi Cup 2013, Torslanda F99





Försnack

Första speldagen:


Jag bodde verkligen fint i vacker miljö ute hos mig natten till idag, men rummet fick mig att tänka på ett sjukhus. Jag tyckte jag hade så gott om tid, så snopet det blev när jag insåg att jag fick ta en snabb frukost ensam i frukostsalen. Tjejerna var vid parkeringen redo för avfärd när jag kom dit och snart var vi på plats vid planen där dagens matcher skulle spelas. Det var en fint belägen spelplan Karstorp I och solen strålade mot oss. Så den mini lilla Torslanda klacken fick njuta av en fin start i det vackra vädret. Om är aningen kallt, men perfekt fotbollsväder. Det blev svarta bortastället.




Den hörnan skulle Morfar gilla <3 Made by Trisse

Det blev vinst till Torslanda flickorna med 2-1, så det var självklart med glädje vi återvände tillbaka till skolan. Tjejerna hade en härlig stund med måltider och bus ihop med lagkamraterna. Och mamma groupisarna jag, Tina och Mia hade lite egen tid och hängde runt lite i Skövde centrum tillsammans. Vi shoppade kläder alla 3 faktiskt ! Jag kan knappt komma ihåg när jag senast shoppade 3 plagg. Men det gjorde jag nu i en och samma butik =)  Måste varit vinstruset som gjorde det - eller hur ? =)

Vi fick tom en stund i solen tillsammans med härliga tränarna Anders och Christer. Så var det dags att bege sig tillbaka till samma plan igen, in med alla goa och glada tjejer i bilarna igen och så drog vi iväg åter igen. Det blev tuffare motstånd denna gången med skåne motstånd från Hyllie och vi fick tyvärr i denna matchen se oss besegrade.

Tillbaka till skolan och middag, dusch mm och jag begav mig till mitt nya boende precis i närheten av tjejernas skola. Bra mycket trevligare mitt i stan på Scandic. Jag och Ida 98's pappa bor på samma ställe så vi hade en god pizza middag tillsammans. Vi promenerade till skolan men de var duktiga tjejerna och försökte varva ner för denna dagen eftersom imorgon gäller väckning kl 6.

Så ingen vila här inte. Klockan 6 ringer klockan imorgon för mig med. Klockan 7 skall vi åka till planen för nästa matchstart kl 08.00.  Men det har varit en fantastiskt trevlig och rolig dag både för mig och Tricia. Så vad glada vi är för vårt fina nya lag i Torslanda.

Godnatt på er, nu ringer min väckarklocka om 6.5 timmar så det är nog dags för sömn nu även för en mamma groupie ;) / Ac



Skadevi Cup 2013 Torslanda F99


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar