torsdag 27 juni 2013

Skövde, Skadevi Cup 2013 Torslanda F99

I bilen på väg mot Skövde vid Skaraslätten

Vi har lånat fina Häcken pärlan av morfar och jag och Tricia hämtade upp Lollo för vidare färd mot Torslandavallen. Vår bil packades in med ytterligare 2 glada tjejer Moa och Elin. 4 fullpackade bilar, med packning och bollar och framförallt 13 mycket glada och tjattrande tjejer. Ytterligare 2-3 tjejer ansluter på plats i Skövde under Fredagen. Det blev ett par glada timmar i bilen på väg mot Skövde. Dock med regnet i fokus en del av vägen upp.

Väl framme vid incheckningen så intogs kvällsmål samt utdelning av cupens tröjnummer för både hemma och bortaställen. Herregud så många ungar vid incheckningscentret. Men det är en stor cup, det är faktiskt hela 30 lag i F14 klassen som våra F99 spelar i. Jag TROR det är totalt 271 lag på plats dessa dagar i Skövde.

Tjejerna samt Anders och Christer är nu incheckade i skolan mitt i stan. Jag ligger på rummet på ett konferenscenter och tittar på Spanien -Italien matchen. Känner mig lite ensam faktiskt och drömmer mig lite bort mot säkert en fnittrande skolsal och hoppas de kommer kunna somna.

Jag hoppas självklart på att få återkomma med mera rapport under morgondagen. Jag bjuder även på en bild på tjejerna som spelade i Göteborg Cup för några veckor sedan.

Detta blir bra start prövning inför Gothia cup som tjejerna skall spela om endast 16 dagar.

Goodnight where ever you are from Skövde / Ac

Torslanda F99 Göteborg cup 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar