lördag 25 juni 2016

Viva Espana đŸ‡Ș🇾

Äntligen tillbaka i Spanien efter flera Ă„rs frĂ„nvaro. Landet som jag sedan barnsben vĂ€xt upp med att besöka pĂ„ sommarlovet. Dit jag lĂ€ngtade varje sommar för att trĂ€ffa min kompis Helen. Ja Spanien har en stor plats i mitt hjĂ€rta. Det var hit jag Ă„kte direkt efter gymnasiet. HĂ€r har jag tillbringat mycket windsurfingtid senare i livet. Men sedan vi tillbringade ett höstlov i Madrid nov 2010 sĂ„ har vi inte kommit tillbaka bara av olika anledningar. Landet Tricia fĂ„tt lĂ€ra sig Ă€lska under tidigare Ă„r.  Det Ă€r helt underbart att fĂ„ vara tillbaka. Att fĂ„ prata spanska och man pĂ„minner sig dĂ„ hur avslappnat det Ă€r. Det Ă€r som att hitta hem. Ja, jag Ă€lskar Ă€ven Italien som fĂ„tt vĂ„r uppmĂ€rksamhet nĂ„gra Ă„r nu. Men det Ă€r som skillnaden ni vet kĂ€rlek och förĂ€lskelse. Djup skillnad men Ă€ndĂ„ inte alls. NĂ€r vi kom av flyget i Madrid mitt i natten mot midsommaraftons morgon och man kĂ€nner lukten av cigariller. Äckligt men Ă€ndĂ„ fĂ„r jag en behaglig rysning av att vara tillbaka. Under denna resan skall vi dock bekanta oss med en ny för oss del av Spanien. Vi skall mot Norte ! Jag kommer delge er av vĂ„r resa. Kanske inspirera nĂ„gra av er, kanske bara fĂ„ nĂ„gra av er andra att fĂ„ följa med och uppleva vĂ„r resa tillsammans med oss. Eftersom jag under resan kommer blogga genom mobilen sĂ„ kommer jag fĂ„ finslipa vĂ€l hemma i Svedala igen. Proffsfotografen Tricia ( alias Trisse, dotter 17 Ă„r ) har med 2 Nikon kameror sĂ„ mĂ„nga bilder kommer kompletteras in senare i bloggen. SĂ„ vĂ€lkomna tillbaka nĂ€r vi vĂ€l hemma igen för att kunna se mĂ„nga fina bilder. Återkommer inom kort igen. Nu kallar livet - ses strax igen

Men vill först önska Anette och Dan ( syskon/moster/morbror ) en fantastisk födelsedag - Grattis hoppas ni fÄr en underbar dag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar