onsdag 16 juli 2014

Dag 3 Gothia cup 2014

Inför sista gruppspelsmatchen hade vi samling idag Onsdag på Torslandavallen kl 12. Snack och lite bollanda före vi skulle vidare mot Kviberg.


Full aktivitet på Kviberg. Fullt kaos ! Lagfotograferingen kändes stressigt men fotografen va med på noterna så det tog endast några minuter före vi var vidare igen. Världsrekord enligt fotografen =)



Sedan fick tjejerna jogga mot plan 25.



Fast där hade det blivit ganska stora förseningar. Så det blev lång väntan istället.

Spelet kom så äntligen igång mot Storfors AIK. Sedan gick det inte riktigt som vi ville på planen. Spelet kom inte riktigt igång och jag undrade vart det fina spelet från dagen före tog vägen? Det blev 1-0 till Storfors, vi jagade ikapp till 1-1. Vi visste oavgjort skulle räcka för oss till A-slutspel. Men tyvärr ville det sig inte och med ett trökmål blev det 2-1, vi försökte jaga ikapp, trots vi låg på så var tiden för knapp och när domaren blåste av såg man på våra tjejer att de var förlorarna.

Men oavsett vad så kan man säga vad man vill om att hamna i A resp B slutspel.  Fördelen med att hamna i B-slutspel är såklart att det finns större möjlighet att få vara kvar i cupen längre. 

Nu är det så det är iallafall, oavsett vad man tycker. Jag tycker tjejerna får en andra chans imorgon och kan visa vad de går för ! Kan jag få se en repris från Skadevi ? - tack :)

( En liten underliga knorr är att alla Torslandas Girls lag kom just 3.a i sina grupper ! Underligt ? )

Men iallafall: Så imorgon matchstart 09.10 på Bläsebovallen där vi möter Azalea.

Idag lovade jag mera bilder, tyvärr blev det motsatsen. Hur jag än placerade mig, var spelet på andra sidan. Men det blir ett fanclub avsnitt typ av Jensen :) vår duktiga numera mittback. Ja av alla andra kallas hon Ella och av mig Jensen. Så håll tillgodo - tills vi ses igen mina vänner =)





Fast kolla Trisses hörna, så nära den var att smita in =)


Och jag lurades lite, hade några bilder till jag vill bjuda på =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar