tisdag 15 juli 2014

Dag 1 Gothia cup 2014

Torslanda IK
Torslandavallen

Samling 12.45 på vallen och nu var Gothias första match nära för fina Torslanda F99. I samlad bilorm begav sig bilarna sedan till andra sidan stan. Stort föräldrar och syskon och släktsupport på den första matchen. Jätte kul att se så många supporters =)

Hjällbovallens plan 3 ligger fint men vilken tryckande värme som ligger över planen denna vackra måndag.


Första matchen ut mot Bollstanäs SK1 och motståndet blev tufft. Vi spelade på bra och fint spel men det andra laget hade bra kontringar och klarade forcera 3-0.






Deppigt värre för många i laget, men jag håller inte med. Trots resultatet så spelade våra tjejer bra och hade väl varit värda mer.

Goa Moa =)


Men så är fotbollen, det är ju målen som räknas. Och det fick vi ju inte in några. Bit ihop, kom igen och ge allt imorgon säger jag.

Tisdagens spel på Hjällbovallen1 kl 15.10 mot Walddörfer SV. Du kommer väl !?

Hur som helst vi begav oss tillbaka till Torslandavallen på gemensam dusch, lekstund och intag av pizza efter matchen.

Alltså det roliga i den biten var att jag skulle ta in order från tjejerna och beställa. Jag fick ett nummer av Anders. Så efter livliga disskutioner så hade alla 21 beslutat vad de önskade att äta.

Jag ringde då pizzerian och beställde och sa vart pizzorna skulle köras. Han som tog ordern sa jaha vilken tid ? Jag sa så snabbt det är möjligt. Han säger då skall jag fråga chefen. Hmmm jag funderade så klart över det varför man skall fråga chefen... Ja ja, Eva löste det ekonomiska och snart hade hade halvtimman gått.. Då började det pratas om när pizzorna skulle hämtas ? Jag var som ett stort frågetecken ????? Hämtas ? Vaddå ? Skulle de inte köras ut ? Jag ringde tillbaka igen och jo de var på väg ut. Så mycket riktigt kom där en privat bil med pizzorna i baggageluckan. Ha ha pizza bagaren kom körandes. De hade ingen utkörning normalt, men det är ju klart där ringer jag och säger att de skall köra ut etc... Ha ha ha tack pizzeria SAN Remo, nu fattar jag varför man skulle fråga chefen...

Gott var det och alla var hungriga och åt med stor aptit. Tricia åt upp varenda smula. 

Mätta och belåtna gick jag och Tricia tillsammans med Eva, Linnea, Emma och Elin till bussen. Vi skulle nu mot invigningen. De andra delades upp i bilarna.




Framme vid Ullevi var det mycket folk. ( Publikrekord för Gothia med fullsatt 58.620 )


Som alltid kaos vid platserna, några sitter på våra platser, då sätter vi oss på andra platser osv... Men det ordnar ju sig alltid till sist om än inte som ursprunget.


Invigningen var stundtals magisk. Men mera pga kombinationen av väder och underhåll och trevligt sällskap. Men detta var första året vi satt mera mot kortsidan. Så vet inte om ljudet var sämre där eller om ljudkvalitén på arenan var sämre iår. Oavsett vad då hoppas jag Gothia uppmärksammar detta till nästa år.









Nöjda ändå går vi via vätskekontroll på Max mot bussen för att åka hem denna underbart sköna natt. Gothia är igång, pulsen slår fort och vi har underbart kul och trevligt. Precis som det skall vara!

Godnatt alla blogg och gothia vänner så ses vi på tisdag igen.

Over and out from gothenburg by night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar