fredag 22 februari 2013

Spider house , Boracay

Då var vi så framme på Spider House, Boracay. Vilket unikt boende, men det är precis vad vi hoppats på och mer därtill. Fick välkomstdrink när vi kom hit. Mycket familjär stämning. Jag tog en Blue spider och Tricia en Calamansi juice. Denna färskpressade juicen på den inhemska limeaktiga frukten med samma namn. Jätte frisk är den, så det krullar sig på tungan. Vi inbillar oss att med den vitamin chocken i maggen så klarar man allt bättre =) Ja iallafall, tillbaka till Spider house: Vi fick lägenheten högst upp, med utsikten över Diniwid stranden/bukten. Inget för den handikappade att trava dit upp. Men här är det underbart. Vår lägenhet är stor och unik, men även unik på annat sätt med stora hål och glipor. Så vi har haft besök av myggor, myror, skalbaggar, kackerlacka, spindlar, och nattlig besök av en katt som skall kolla i våra sopor. Nu har soptunnan en tyngd på sig = kastrull, för man blir ju helt livrädd när den far i backen mitt i natten. Men till det hela hör att fåglar och geckos tjattrar på taket, så när jag såg svansen första natten så trodde jag helt säkert det var en apa. Man är onekligen väldigt glad över mosquito nätet över sängen.  Vi stänger till nätet med mycket stor omsorg.Men så igår kväll uppe i köket ser jag något röra på sig, skulle precis sparka till den när jag insåg vad det var. En mini jätte liten skorpion. Japp - så tyvärr lever den nog inte längre. Eller tur för oss, otur för den. Eftersom jag blev skräckslagen så hamnade den under ett glas över natten. Imorse var den antingen död eller spelade död. Den bor iallafall nu dead or alive i vår soptunna - med kastrull på.

Sovrummet, vardagsrummet - inga fönster här inte...

Vårat kök på Spider house - som vi dock inte använder ;)

Vardagsrummet, sovrummet från andra hållet

Matsalen, samt toaletten från ingången

Utsikt från vår lägenhet åt Diniwid beach
Utsikt från lägenheten rakt fram  =)

Inatt har har en tyfon passerat oss en bit bort. Inte nära men så att vi har ärvt resterna. Så inatt stormade det och hällregnade det. Det var så man funderade på vad vår lilla bambulägenhet skulle klara, men det var självklart inga problem och de flesta idag som bor här verkar inte tycka det hänt något speciellt då de är ganska vana.

Nu är solen tillbaka igen och vi skall bada genom att hoppa från terassen på Spiderhouse. Här kommer kompletterande bilder från själva "hotellet" - see ya later alligator
/ Ac&Trisse

Om letar på bilden efter stegen så  är det där vi bor, skall klättra upp för stegen strax efter badet =))

Baren på Spiderhouse

Härifrån hoppar vi strax, ni ser Ac
 med vit tröja på bild, äter frukost =)