fredag 27 juni 2014

Följ med mig och Torslanda F99 till Nils Liedholm Cup 2014 i Valdemarsvik


Arla denna härliga torsdagsmorgon kl 07.00 möttes jag/Ac och Tricia samt 12 av hennes lagkamrater och 3 tränare på Torslandavallen för att bege oss mot Nils Liedholm cupen i Valdemarsvik. Det var  mer eller mindre morgontrötta men glada tjejer som samlades för avfärd mot cupen. 


Resan flöt på bra och förutom ett kortare stopp vid Gränna, så nådde vi Grännäs IP med tid tillgodo. Detta fina cupområde strax utanför Valdemarsvik. Med både gräsplaner och konstgräsplan stoltserar planen i ett mysigt område med vattnet runt hörnet. 

Resans snackis ? Låtval samt tränar Anders kaffesug...., samt min tendens att köra förbi x-antal avfarter om luktade kaffe.. Vet inte om vi är kompisar längre... men ja, ja så kan livet vara ibland ;)

Framme vid parkeringen var det dags att dagen till ära för tjejerna att få ta på sig sina nya matchtröjorna. Här får Linnea och Tricia visa upp de nya tröjorna efter att vi anlänt parkeringen

Linnea A & Tricia Torslanda F99 

Invigningscermonin Nils Liedholm Cup 2014

Kl 12 skulle invigningen av cupen gå av stapeln då alla lagen skulle marschera in på planen under festligare invigningsformer med presentation av lagen och berätta om cupens historia och ursprung. Denna cupen som detta året firar 10 års jubileum.

Torslanda F99 / Nils Liedholm Cup 2014

Torslanda F99 / Nils Liedholm Cup 2014


Det var nu dags för lunch och att titta runt på cupområdet. Hoppas det kommer bli väder här dessa dagar så att jag skall kunna återkoppla igen till er vilka härliga sommaraktiviteter som bakas in för spelarna ihop med självfallet cupen och själva fotbollen.

Sedan begav vi oss till skolan där spelare och tränare skulle bo, så de skulle kunna byta om inför stundande första match och packa upp och komma tillrätta på plats.

Jag som skall bo med Lena som anländer imorgon Fredag med spelare no 14 på Gryts varv en bit utanför Valdemarsvik. Det var lite långt bort i mitt tycke. Men se så fint det är här så man får anse att det är värt det att åka hit.

Gryts varv

Vi har ett enkelt rum med toalett och dusch i korridoren. Men även här kan man nog tycka att utsikten från rummet duger =) ( fast huset utanför hade nog nog hellre bott i ... ;)


Utsikt från rummet på Gryts varv

Även jag fick lite tid att varva ner före det var dags att bege sig tillbaka till skolan och hämta tjejerna för färden mot cupområdet för både middag och första matchen.

Torslanda mot Lindsdals IF där motståndarlaget går ut tufft och Torslanda är strax i underläge men tar sig tillbaka i matchen. Båda lagen hade många skott på mål, och resultatet blir 2-2. Så en enkel pinne får vi med oss från denna matchen. Jag längtar redan till imorgon, men hoppas på att få se några förändringar i matchen oavsett motstånd. Men bra jobbat tjejer =)



Efter matchen begav vi oss åter till skolan. Tjejerna skulle få kvällsmacka, duscha och krypa till kojs. Jag tog en liten tur och tittade mig omkring i området, fick se både hjortar och rådjur, fiskar och vacker natur. Ja onekligen är det vackert här !

Nu kallar äntligen sängen för mig, vi ses igen imorgon eller Lördag då ni skall få veta lite mera över vad som sker här hos oss i Valdemarsvik =) Natti




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar