fredag 16 maj 2014

Turist i sin egna stad 💕 Göteborg

Runt jul vann Tricia en tÀvling med övernattning pÄ hemmaplan i Göteborg. SÄ nÀr jag fyllde Är i mars fick jag i present övernattning mm i Göteborg. Men vi beslutade oss att vÀnta till Liseberg hade öppnat och till en helg utan att det krockade med fotboll. Ja dÄ fanns det inte sÄ mycket dagar kvar att vÀlja pÄ. SÄ bokat blev den 16.e Maj. Och vilken perfekt dag vi prickade in.
Solen vĂ€ntade pĂ„ oss ☀️

Vi tog vĂ„r ryggsĂ€ck för en natt och vĂ„rt 48 timmar city card i fickan. PĂ„  bussen mot downtown !

Vi kÀnde oss lite som turister nÀr vi gick av vid lilla bommen. Gick pÄ stan en stund och se vilka underbara ÄtervinningsnecissÀrer vi fyndade !

Sedan strosade vi mot hotellet med en lördagsgodispĂ„se.

Samt sĂ„klart presentkortet :) guldkort minsann... Rica hotell no25 here we go... Över förvĂ€ntan ! Hotellet ligger lite udda, men förvĂ„nade över denna enkla men fina lilla pĂ€rla med nĂ„got lite extra.

Nu funderade vi pÄ val av middag, men tiden hade runnit ivÀg, och valet föll för "snabbmat" pÄ supersushi... Hmmmm

Sedan strosade vi mÀtta och belÄtna mot Liseberg.

DÀr var det dags för mor & dotter 5 kamp

Mycket skratt och glam och pÄ delad första plats kunde vi bÄda fira med lite spel. Och nu var det endast Tricia som hade tur :) sÄ hon vann !! SÄ i vÀrsta Sune i Grekland stil sÄ rÀknade Tricia strax ut att vi gÄtt med vinst denna kvÀllen ha ha

Tricias vann alltsÄ inte bara hotellövernattning med frukost utan Àven 2 citycards sÄ vi hade entré till Liseberg samt spÄrvagnar, bussar, universeum, paddan m.m... Och nu alltsÄ Àven godis. Och sÄ inte nog med det sÄ hade vi fÄtt 5 kamps hÀften och som toppen pÄ moset hade jag vunnit en helix biljett till Tricia. SÄ bildbeviset kommer hÀr. Jag plÄtade och Tricia Äkte !! RÀttvist va ? ;)

Mycket nöjda med "början av vĂ„r resa" begav vi oss nu tillbaka mot hotellet via Lisebergs fina Moulin Rouge.

Fantastisk kvÀll, magiskt hÀrlig och inga mÀnniskor pÄ Liseberg sÄ nu Àr klockan midnatt och det kÀnns helt rÀtt att ligga i sÀngen pÄ ett hotell i Göteborg.

Imorgon Àr det en ny dag, dÄ fortsÀtter rapporteringen pÄ semester lirarna i sin egna stad ! Over and out from Gothenburg city !