måndag 7 januari 2013

Match på Öckerö / Öckerö - Häcken F99
Idag är det vardag åter igen för mig med jobb m.m  Tricia har jullov en dag till och skall ha en mysig dag imorgon med sina kompisar på LASERDOME.

Nu har jag varit fotbollsmamma i  mer än 7 år för denna fotbollsfanatikern. Det har varit 7 år med svett och tårar men samtidigt så otroligt mycket glädje och lycka. Det har varit några turbulenta år och ovisshet, men vilket härligt litet fotbollslag =)

Detta året har utvecklats i 2 serier där Tricia spelat både F99 samt F98 matcherna. I höstas kom det dock ett beslut om avgående tränare mm och det laget som tränat ihop under året F97/F98/F99 står för splittring.

Detta vägskälet i Tricias fotbollsliv har gett trots allt något positivt. Hon har nu provtränat i flera lag och inser att det finns många goa fotbollstjejer där ute som brinner för fotboll även dom.

Oavsett om det blir att vara kvar i Häcken eller att börja  i ett nytt lag så är detta en ny start för ett nytt kapitel i livet för Tricia. Idag tränade det nya "Häcken laget" på Slätta Damm för första gången.

Jag avundas inte Tricia i det beslut hon skall ta inom några veckor.
Många känslor i det beslutet. 

Oavsett vad stöttar jag henne i hennes val. Men ni skall veta att blir det ett nytt lag så välkomnar jag en ny tid med ny inspiration. Men jag kommer isåfall att sakna tjejerna, tränarna och familjerna och det vi haft med det gamla gänget.

Ni skall veta det är få förunnat och det är helt underbart att jag får se den  vilja och glädje som Tricia har med fotboll. Hon älskar verkligen att spela fotboll och det är fantastiskt  att se hennes energi och glädje oavsett väder och årstid.

Jag hejar på dig Tricia oavsett vilket lag du spelar i, för du är lika med kärlek för mig. Din kärlek för fotbollen är så stark så den lyser lika stark som solen i Filippinerna.
/ Mamma Ac




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar